3 tips voor meer zichtbaarheid op je werk

Ken je dat. Je zit in een vergadering maar hebt achteraf het gevoel dat jouw aanwezigheid er niet toe deed. Je hebt het idee dat je niet echt gezien werd. Laat staan gehoord. En dat terwijl je zoveel goede ideeën hebt….

interne criticus

Dit vertelde een cliënt tijdens een coaching sessie. Ze had er echt last van.
Ik vroeg haar wat er dan gebeurde tijdens zo’n vergadering. We maakten een analyse. Er gebeurde van alles op verschillende niveau’s. Zo gaf ze zichzelf bijvoorbeeld regelmatig op haar kop. Op wat ze zei, of wat ze juist wat HAD MOETEN zeggen. Door te zeggen dat ging blozen als ze aan het woord was en niet zeker genoeg overkwam. En er waren meer dingen die te maken hadden met een strenge interne criticus.

3 tips

Mag ik je een paar tips geven om mee te oefenen?

  1. Benoem voor jezelf de intentie voor jou van de meeting. Wat is voor jou het doel? Sta even stil bij de situatie en waarom je onzeker wordt.
  2. Bedenk voor je naar de vergadering of meeting gaat, waar je het beste kunt gaan zitten. Stel je de ruimte even voor. Wat is een strategische plek? Naast wie voel jij je het meest op je gemak?
  3. Wees aardig voor je zelf. Signaleer waar je behoefte aan het hebt. Durf te vragen. En als je gaat blozen.. so be it! Je mag je onzeker voelen. Geef jezelf de ruimte.

Ze ging er mee oefenen. Ik was benieuwd naar het resultaat. Twee weken later zat een stralende cliënt voor me. “Wat een wereld van verschil!”. De vorige management vergadering ging eigenlijk vanzelf. Ik heb alle tips toegepast. Doordat ik aardiger voor mezelf was en mezelf meer ruimte gaf om te zijn, kwam ik veel krachtiger over! Met als resultaat dat ik me prettiger voelde, meer gezien werd & gehoord.

*Heb jij ook tips nodig voor meer zichtbaarheid op je werk? Ik help je graag verder.

 

Inspirerend? Deel dit bericht!